Pages - Menu

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

Μόλις σε 90 λεπτά Αθήνα - Μεγαλόπολη

Μόλις σε 90 λεπτά Αθήνα - Μεγαλόπολη

Μέχρι το φθινόπωρο του 2011 θα έχει ολοκληρωθεί ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μέχρι την Καλαμάτα

Η Αθήνα ενώθηκε χθες με τη Μεγαλόπολη με έναν ασφαλή και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο μετά και την παράδοση του τμήματος Τρίπολη-Αθήναιο του άξονα Μορέας (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα). Από, χθες, η διαδρομή από και προς την Καλαμάτα γίνεται ακόμη πιο ασφαλής και συντομότερη, αφού με το νέο τμήμα παρακάμπτονται οι δύσκολες στροφές του Καλογερικού.

Συνολικά, οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους μια ενιαία διαδρομή μέσω αυτοκινητοδρόμου σε μήκος 108 χλμ. από την Κόρινθο έως το ύψος της Μεγαλόπολης, μειώνοντας έως και 30 λεπτά το ταξίδι. Πλέον η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τη Μεγαλόπολη θα γίνεται μέσα σε μιάμιση ώρα.

Παράδοση
Συγκεκριμένα, παραδόθηκε χθες τμήμα 12,5 χλμ. από την Τρίπολη έως το Αθήναιο. Αυτό το τμήμα ένωσε τον υφιστάμενο και πλέον αναβαθμισμένο αυτοκινητόδρομο που έφτανε από την Κόρινθο έως την Τρίπολη με το τμήμα αυτοκινητοδρόμου Αθήναιο - Λεύκτρο (Μεγαλόπολη) που είχε ήδη παραδοθεί από τον περασμένο Μάρτιο.

Μ' αυτόν τον τρόπο ο αυτοκινητόδρομος είναι πλέον έτοιμος έως τη Μεγαλόπολη. Μέσα στις επόμενες δυο εβδομάδες θα προστεθούν άλλα περίπου 4,5 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου από το Λεύκτρο μέχρι τα Παραδείσια και θα παραδοθεί και ο ανισόπεδος κόμβος που θα εξυπηρετεί τη σύνδεση με το κέντρο της Μεγαλόπολης. Προσωρινά η σύνδεση αυτή θα γίνεται από τον ημικόμβο Μεγαλόπολης.

Αρχαία
Ο λόγος αυτής της μικρής καθυστέρησης είναι το ότι κατά τη διάνοιξη του δρόμου που θα ενώνει τη Μεγαλόπολη με τον αυτοκινητόδρομο βρέθηκε το αρχαίο χωριό των Αιμονιών.

Το τμήμα που παραδόθηκε χθες περιλαμβάνει τη νέα διπλή σήραγγα Καλογερικού (μήκους 750 μ.) καθώς επίσης και τη νέα κοιλαδογέφυρα Παλλαντίου με μήκος 160 μ. Διαθέτει δυο ανισόπεδους κόμβους (Τρίπολη-Νότια, ο οποίος λειτουργεί ως νότια είσοδος-έξοδος της Τρίπολης και εξυπηρετεί ακόμη τους οικισμούς Μάκρη και Παλλάντιο και ο κόμβος Αθήναιο που εξυπηρετεί τα χωριά Ασέα, Αθήναιο, Μάναρη κ.λπ.). Το τμήμα που παραδόθηκε χθες, ολοκληρώθηκε σχεδόν οκτώ μήνες πριν από τη λήξη της συμβατικής προθεσμίας «αποδεικνύοντας τις δυνατότητες του ελληνικού κατασκευαστικού κλάδου» όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και της εταιρείας παραχώρησης (Μορέας Α.Ε.) κ. Λεωνίδας Μπόμπολας.

Ταχύτερα
Πάντως, και οι υπόλοιπες εργασίες κινούνται με ρυθμούς ταχύτερους από τα χρονοδιαγράμματα. Με βάση τα δεδομένα αυτά, ο αυτοκινητόδρομος θα φτάσει στην Καλαμάτα μέχρι το φθινόπωρο του 2011 και στη Σπάρτη στα μέσα του 2012, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και της Μορέας Α.Ε., κ. Δημήτρης Κούτρας.

Δύσκολο, πάντως, παραμένει το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα. Πρόκειται για το τμήμα που κατασκευάστηκε πριν από περίπου οκτώ χρόνια και κατέρρευσε ύστερα από κατολίσθηση. Σήμερα κατασκευάζεται ως κλασικό δημόσιο έργο, εκτός της σύμβασης παραχώρησης.

Μέχρι το Πάσχα τα διόδια στην Εγνατία Οδό
Οπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Σέργιο Λαμπρόπουλο, μέχρι το Πάσχα θα λειτουργήσουν πέντε σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό. Αυτή η λύση θα είναι προσωρινή μέχρι να τοποθετηθούν τα ηλεκτρονικά διόδια σε όλο το μήκος του άξονα. Ο κ. Λαμπρόπουλος εξήγησε ότι η λειτουργία διοδίων στην Εγνατία Οδό αποτελεί υποχρέωση της χώρας μας έναντι της Κοινότητας, η οποία μάλιστα, όπως είπε, απείλησε και με επιστροφή των χρημάτων που έχει διαθέσει για την κατασκευή του άξονα. Επιπλέον τόνισε ότι τα διόδια είναι απαραίτητα για να αποπληρωθούν τα δάνεια κατασκευής του έργου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου