Στα 33 εκατ. ευρώ από 187 εκατ. ευρώ που ήταν το 2010 (-82%) διαμορφώθηκε το 2011 το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ το 2012 αναμένεται να είναι η πρώτη χρονιά που η εταιρεία θα κλείσει χωρίς έλλειμμα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας ο Δεκέμβριος του 2011 ήταν ο πρώτος μήνας στα σιδηροδρομικά χρονικά που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε μηδενικό έλλειμμα.
ΖημίεςΥπενθυμίζεται ότι πριν από το 2010 οι κατ' έτος ζημιές της εταιρείας έφταναν τα 240 εκατ. ευρώ ενώ σύμφωνα με το πρόγραμμα εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2012 «δεν θα επιβαρύνει πλέον το ελληνικό δημόσιο και τους Έλληνες φορολογούμενους». Η μείωση των ελλειμμάτων της εταιρείας που παρέχει σιδηροδρομικό έργο οφείλεται κατά μεγάλο ποσοστό στην υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης με βάση το Νόμο 3891 του 2010 σε συνδυασμό με τις μετατάξεις υπαλλήλων, την αναδιάρθρωση των δρομολογίων (όπου έγινε αναστολή λειτουργίας σημαντικού τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής) αλλά και την αναβάθμιση των υπηρεσιών. Ειδικότερα μεταξύ άλλων:
1. Καθιερώθηκε ένα ενιαίο τιμολόγιο για όλους τους πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην εμπορευματική τιμολογιακή πολιτική. Έγινε καλύτερη αξιοποίηση του τροχαίου υλικού καθιερώνοντας τη δρομολόγηση πλήρων αμαξοστοιχιών αντί μεμονωμένων βαγονιών που διακινούνταν στο παρελθόν κοστίζοντας εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό δημόσιο.
2. Μειώθηκε το λειτουργικό κόστος, με την κατάργηση των δευτερευουσών απολαβών σε κάποιες κατηγορίες εργαζομένων και με μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες, όπου υπήρχαν ανάγκες.
3. Μειώθηκε η κατανάλωση καυσίμου με παράλληλη αξιοποίηση του ηλεκτροκινούμενου δικτύου και την εξοικονόμηση για την εταιρεία τουλάχιστον 14 εκατ. ευρώ, παρά την αύξηση των τιμών του πετρελαίου.
4. Καθιερώθηκαν νέες καινοτόμες υπηρεσίες, όπως η κράτηση και έκδοση εισιτηρίου μέσω internet. Το νέο πλέγμα δρομολογίων ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου με 14 δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη, τα οποία είναι ανά δύο ώρες, με οικονομικό εισιτήριο που ξεκινάει από 9 ευρώ (πολιτική ανταμοιβής έγκαιρων κρατήσεων) και κλιμακώνεται μέχρι τα 36 ευρώ.
5. Υιοθετήθηκε πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού- τρένου για τη μεταφορά φορτίων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα που έχει πενταπλασιάσει από τον Αύγουστο την κίνηση εμπορευμάτων. Βάση του εγχειρήματος αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, στο οποίο ήδη λειτουργεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το τέλος Ιουλίου του 2011, ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη η σχετική οργάνωση και υποδομή στον Παλαιό Εμπορευματικό Σταθμό.
6. Εφαρμόστηκε πολιτική αποζημίωσης των επιβατών σε περιπτώσεις καθυστέρησης των δρομολογίων με εκπτωτικά εισιτήρια. Επιπλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προωθεί την παροχή εκπτωτικών εισιτηρίων σε ανέργους και σε νέους με τη συνεργασία της Γ.Γ. Νέας Γενιάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου