Πάνω
από 920.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς οι
ιδιοκτήτες τους να έχουν καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας από ένα έως και 5
χρόνια σύμφωνα με πληροφορίες και πλέον έχουν εισέλθει στο στόχαστρο
του υπουργείου Οικονομικών ώστε να αντληθούν άμεσα έσοδα και να μην
επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες ΙΧ που είναι συνεπείς και καταβάλλουν τα Τέλη
Κυκλοφορίας κάθε χρόνο.
Μάλιστα οι απώλειες που έχουν δημιουργήσει στα Δημόσια έσοδα οι
920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν καταβάλουν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας
σύμφωνα με το πλέον ευνοϊκό σενάριο που προβλέπει την απώλεια μόλις 120
ευρώ ανά όχημα (αφορά Τέλη για ΙΧ με κυβισμός έως 1.071 κ.εκ.)
ανέρχονται σε 110,4 εκατ. ευρώ χωρίς να έχουν υπολογιστεί με το διπλάσιο
ποσό των 240 ευρώ που επιβάλλεται για εκπρόθεσμη εξόφληση καθώς τότε θα
ανέρχονταν σε 220,8 εκατ. ευρώ!
Βέβαια είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως δεν κυκλοφορούν
παράνομα μόνο αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.71 κ.εκ. Αλλά και 1,4 και
1,6 και 2λιτρα ή ακόμη και μεγαλύτερου κυβισμού.
Οπότε αν ο μέσος όρος οφειλής ανά όχημα ανέρχεται σε 200 ευρώ τότε
οι απώλειες στα έσοδα εκτοξεύονται σε 184 εκατ. ευρώ ενώ αν υπολογιστούν
οι απώλειες με διπλάσιο το ποσό οφειλής ανά όχημα εξαιτίας της
εκρπόθεσμης καταβολής τότε οι απώλειες αγγίζουν τα 368 εκατ. ευρώ!
Αν λοιπόν το κράτος καταφέρει να πατάξει το φαινόμενο «Δεν Πληρώνω»
στα Τέλη Κυκλοφορίας τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας δεν θα χρειαστεί να
αυξηθούν καθώς θα έχει ανευρεθεί ένα πολύ «δυνατό» ισοδύναμο που είναι
ικανό από μόνο του να καλύψει πολλές έκτακτες ανάγκες του κράτους.
Σε αντίθετη περίπτωση αν δεν εισπραχθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας από
τους 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που κυκλοφορούν παράνομα και αντ' αυτού
αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να «τιναχθεί» ο
προϋπολογισμός στο «αέρα» εξαιτίας των μαζικών καταθέσεων πινακίδων
κυκλοφορίας από κατόχους που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους ή να
αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που δεν θα
πληρώνουν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Να τονίσουμε πως τα 920.000 ΙΧ που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν
πληρώσει οι ιδιοκτήτες τους Τέλη Κυκλοφορίας εννοείται πως είναι
ανασφάλιστα και βέβαια χωρίς να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ...
'Ενα στα τέσσερα ΙΧ κυκλοφορεί χωρίς να πληρώνει Τέλη Κυκλοφορίας!
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο στόλος των
κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ανέρχεται σε 5.110.873 αυτοκίνητα στα τέλη
του 2014.
Από το σύνολο των 5,1 εκατ. ΙΧ μόλις 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες
κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2015 με αποτέλεσμα να εμφανίζονται
πως σε πάνω από 1,4 εκατ. ΙΧ δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας
του 2015.
Ωστόσο αν συνυπολογίσει κανείς τις περίπου 500.000 ΙΧ που
βρίσκονται σε ακινησία τότε το αποτέλεσμα αποδεικνύει πως πάνω από
920.000 ΙΧ κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να έχουν καταβάλει
οι ιδιοκτήτες τους τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Δηλαδή σχεδόν ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα κυκλοφορεί χωρίς να έχουν καταβληθεί στα Τέλη Κυκλοφορίας!
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες το ποσοστό των ιδιοκτητών που δεν
έχει καταβάλλει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας για περισσότερο από ένα χρόνο
οπότε τα έσοδα μπορεί να αυξηθούν.
Σύνδεση με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος
Τα Τέλη Κυκλοφορίας δεν συνδέονται με το εκκαθαριστικό του Φόρου
Εισοδήματος με αποτέλεσμα να παραμένουν στα αζήτητα εκατοντάδες
εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά τη
σύνδεση των οφειλών Τελών Κυκλοφορίας με το εκκαθαριστικό του Φόρου
Εισοδήματος ώστε οι ιδιοκτήτες ΙΧ να μην μπορούν να αφήνουν απλήρωτα τα
Τέλη δημιουργώντας τεράστια ελλείμματα στα δημοσιονομικά έσοδα.
Να υπενθυμίσουμε πως η αποστολή οφειλών για ανεξόφλητα Τέλη
Κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε στα μέσα του 2008 και είχαν τονωθεί
σημαντικά τα έσοδα του κράτους.
Αναλυτές εκτιμούν πως ακόμη και αν δεν επιβληθούν τα πρόστιμα
(διπλασιασμός του κόστους των Τελών Κυκλοφορίας) και η εισπραξιμότητα
από ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας 920.000 ΙΧ ανέλθει σε ποσοστό 50% τότε
θα εισπράξει τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ!
Αγορασμένα ΙΧ που ποτέ δεν μεταβιβάστηκαν
Σε «μάστιγα» τείνει να εξελιχθεί η αγορά αυτοκινήτων από
επιτίδειους οι οποίοι καταβάλουν κανονικά το τίμημα του οχήματος στον
πωλητή δίδοντας πλαστά στοιχεία και κατόπιν δεν ολοκληρώνουν ποτέ την
μεταβίβαση του οχήματος.
Ειδικότερα χιλιάδες είναι πλέον τα κρούσματα από ανυποψίαστους
ιδιοκτήτες τους οποίους τους επισκέπτονταν οι επιτίδειοι συνήθως
απογευματινές ώρες όπου ήταν κλειστές οι Διευθύνσεις Μεταφορών και τους
έπειθαν να κάνουν μια υπεύθυνη δήλωση σε κάποιο Αστυνομικό Τμήμα ή ΚΕΠ
ώστε να μεταβιβάσουν μόνοι τους την επόμενη ημέρα το αυτοκίνητο.
Ωστόσο παρά το γεγονός πως οι πωλητές είχαν εισπράξει ολόκληρο το
ποσό πώλησης του οχήματός τους δεν είχαν αντιληφθεί πως το όχημα
παρέμενε φορολογικά στο όνομά τους με ανυπολόγιστες συνέπειες.
Το λιγότερο είναι να φαίνεται πως χρωστούν στην εφορία χρήματα από
μη καταβολή Τελών Κυκλοφορίας ενώ στην χειρότερη το όχημα να έχει
εμπλακεί σε κάποιο τροχαίο και αν ήταν και ανασφάλιστο...
Να επισημάνουμε πως δεν μπορεί να δηλωθεί κλοπή στην Αστυνομία
καθώς υπάρχει αγοραπωλησία του οχήματος και οι πρώην ιδιοκτήτες πρέπει
να μεταβούν στα εκάστοτε Αστυνομικά Τμήματα Τροχαίας που ανήκουν για να
κάνουν μήνυση ώστε να γλιτώσουν από τα μη καταβληθέντα Τέλη Κυκλοφορίας ή
άλλα χειρότερα πρόστιμα και διώξεις...
See more at: www.defencenet.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου