Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Φόρος τηλεόρασης: αντιδρά η ΕΔΕΕ στην επιβάρυνση 20%


Την αντίθεση της στην επιβολή στην επιβολή φόρου τηλεόρασης 20% εξέφρασε η Ένωση Εταιριών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος ισχυριζόμενη ότι η εν λόγω επιβάρυνση απειλεί τη βιωσιμότητα δεκάδων εταιρειών του κλάδου και ότι θα οδηγήσει σε μεγάλη απώλεια θέσεων εργασίας.

Υπογραμμίζει δε ότι τέτοιου είδους επιβαρύνσεις δεν επιβάλλονται σε καμμία ευρωπαϊκή χώρα.

Στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, η ΕΔΕΕ αναφέρει τα εξής:«Η επιβολή του ειδικού φόρου τηλεόρασης, από 1ης Ιουλίου 2010, είναι προφανές ότι μας βρίσκει αντίθετους, γεγονός που ήδη έχουμε επικοινωνήσει στους αρμόδιους Υπουργούς.

Όχι γιατί δεν αντιλαμβανόμαστε το υπέρτερο δημόσιο συμφέρον που προκύπτει από τη δημοσιονομική κρίση. Εξάλλου ο κλάδος της Επικοινωνίας, ως επιχειρήσεις και ως εργαζόμενοι, καλείται να συνεισφέρει το μερίδιό του με βάση τα γενικά έκτακτα μέτρα, μαζί με όλους τους υπόλοιπους Έλληνες, τη στιγμή που μέσα στο 2009 έχει χάσει ήδη το ένα πέμπτο του κύκλου εργασιών του.

Η επιλογή, όμως, της τηλεοπτικής διαφήμισης, για να επιβαρυνθεί με ειδικό φόρο ύψους 20% επιπροσθέτως του 21,5% αγγελιοσήμου που ήδη την επιβαρύνει, καταδεικνύει ότι η πολιτεία αντιλαμβάνεται τη συγκεκριμένη αγορά ως υπηρεσία πολυτελείας, για τη χρήση της οποίας οι επιχειρήσεις θα πρέπει να πληρώνουν πραγματικά βαρύ τίμημα. Αντίθετα, σε όλη την Ευρώπη, η διαφήμιση στην τηλεόραση –ως το μαζικότερο των ΜΜΕ- είναι το βασικό και στοιχειώδες εργαλείο marketing και ανάπτυξης για όλους τους κλάδους προϊόντων και υπηρεσιών ευρείας κατανάλωσης, το μεγαλύτερο δηλαδή ποσοστό της ιδιωτικής οικονομίας.

Γι’ αυτό και σε καμία χώρα δεν υπάρχει κανενός είδους επιβάρυνση της τηλεοπτικής διαφήμισης (πλην της Αυστρίας και σε ποσοστό μόλις 5%). Όταν το κόστος αυτό, στην Ελλάδα, γίνεται τόσο επαχθές πλήγεται ευθέως η ανταγωνιστικότητα εκατοντάδων επιχειρήσεων και ειδικά αυτών με μεσαίο και μικρό μέγεθος. Γιατί, εφόσον οι επιχειρήσεις αυτές, κάτω από τις παρούσες συνθήκες ούτε μπορούν ούτε πρέπει να μετακυλήσουν το υπερβάλλον κόστος τηλεοπτικής διαφήμισης στην τελική τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής, θα χρειαστεί να το απορροφήσουν εσωτερικά.

Απειλούνται έτσι, ακόμη περισσότερες θέσεις απασχόλησης και διακυβεύεται εν τέλει η βιωσιμότητά τους. Και βεβαίως, κατ’ επέκταση, η βιωσιμότητα των εταιρειών επικοινωνίας που τις εξυπηρετούν».

Δεν υπάρχουν σχόλια: