«Κλειδώνουν» σήμερα σε ευρεία διυπουργική σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών οι τελικές εισηγήσεις για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα τεθεί επί τάπητος για οριστικές αποφάσεις σε συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου την ερχόμενη εβδομάδα. Στόχος είναι η ενεργοποίηση ενός τριετούς προγράμματος, με βασικό εργαλείο τις συμβάσεις παραχώρησης, δηλαδή την είσοδο ιδιωτών στη διαχείριση όλων σχεδόν των υποδομών της χώρας, ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη από τη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας, χωρίς το Δημόσιο να απολέσει κυριαρχικά δικαιώματα.
Με τη συμμετοχή των υπουργών Οικονομικών, Ενέργειας, Υποδομών και Πολιτισμού στη σημερινή διυπουργική σύσκεψη θα εξεταστούν οι εισηγήσεις της ειδικής γραμματείας αποκρατικοποιήσεων, με στόχο να διαμορφωθεί ο τελικός φάκελος που θα εξεταστεί από τον πρωθυπουργό και το Υπουργικό Συμβούλιο την ερχόμενη εβδομάδα, εκτός απροόπτου.
Σχεδιασμοί
Σύμφωνα με πληροφορίες, στους σχεδιασμούς περιλαμβάνονται:
Εκχώρηση από την πλευρά του Δημοσίου ποσοστού της τάξης του 40% - 49% συν το management αποκλειστικά για το σκέλος της διαχείρισης στην ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, για ορισμένο, όμως, χρόνο, που θα μπορούσε για παράδειγμα να είναι τα 30 έτη. Η παραμονή της κυριαρχίας των δικτύων στο Δημόσιο είναι αδιαπραγμάτευτη, όπως εξηγεί στην «ΗτΣ» αρμόδιος κυβερνητικός παράγοντας.
Είσοδο ιδιωτών σε όλα τα λιμάνια και τα αεροδρόμια της χώρας με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης κατά τα πρότυπα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Ειδικά, για τον ΔΑΑ αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την παράταση της άδειας εκμετάλλευσης στη Hochtief και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις η κίνηση αυτή θα αποφέρει αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα δημόσια ταμεία. Σε δεύτερο χρόνο εξετάζεται το ενδεχόμενο εισόδου ενός ακόμη επενδυτή στο ΔΑΑ, με ταυτόχρονη πώληση ποσοστών από τη Hochtief και το Δημόσιο, ο οποίος, όμως, νέος επενδυτής δεν θα συμμετέχει στη διαχείριση.
Πλήρης απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας με προτεραιότητα στο διαχωρισμό δικτύων παραγωγής, διανομής και μεταφοράς στη ΔΕΗ. Το επόμενο βήμα θα αφορά είτε τη μείωση της κρατικής συμμετοχής στην εταιρεία, κάτω του 51%, ή το πιθανότερο την πώληση παραγωγικών μονάδων.
Εξυγίανση και αναδιάρθρωση του ΟΣΕ ώστε να σταματήσει η παραγωγή ζημιών. Το σχέδιο περιλαμβάνει κλείσιμο ζημιογόνων γραμμών, μαζικές μετατάξεις υπαλλήλων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και είσοδο ιδιωτών επενδυτών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με εκχώρηση του 49% συν το management. Ειδικά για την ακίνητη περιουσία του Οργανισμού προβλέπεται η εκμετάλλευσή της με συμβάσεις παραχώρησης, μέθοδος που θα χρησιμοποιηθεί ευρέως για την εκμετάλλευση της συνολικής ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Στα σενάρια που εξετάζονται είναι και η ομαδοποίηση των ακινήτων σε ειδικά χαρτοφυλάκια και η είσοδός τους στο Χ.Α. αργότερα.
Τη διαχείριση της αγοράς τυχερών παιγνίων καθώς η συγκυρία στη χρηματιστηριακή αγορά δεν επιτρέπει την πώληση επιπλέον ποσοστού του ΟΠΑΠ.
Το Δημόσιο προσβλέπει στη δημιουργία μίας νέας ελεγχόμενης αγοράς τυχερών παιγνίων της τάξης των 3,5 δισ. ευρώ και για το σκοπό αυτό αναμένεται νομοσχέδιο για τα «φρουτάκια» και το βιντεολόττο. Μόνο από τις τρεις άδειες για τα «φρουτάκια» το Δημόσιο προσδοκά έσοδα 500 εκατ. ευρώ, ενώ από τις άδειες για το ΞΥΣΤΟ θα μπορούσε να αποκτήσει έσοδα 200 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί η απελευθέρωση της αγοράς internet betting. Πρόσθετα έσοδα θα μπορούσαν να προέλθουν από την επέκταση των αδειών στα επτά καζίνο που λειτουργούν στη χώρα και από την πώληση της συμμετοχής του Δημοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου