Με αποκαλύψεις-βόμβα για την κατάσταση των εκπαιδευτικών αεροσκαφών της ΠΑ ,αλλά και για τα εξωφρενικά ποσά που απαιτούνται για τη συντήρησή τους παρέδωσε τα καθήκοντά του ο αντιπτέραρχος Διοικητής Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης Αθ.Παπανικολάου.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε στην τελευταία ημερήσια διαταγή του: “Με αφορμή ατύχημα που είχαμε τον ΜΑΡ 2012 ( που απο τύχη δεν ήταν Θανατηφόρο) με αφος Τ-41 που χρησιμοποιείται για την αρχική εκπαίδευση των πρωτοετών Ικάρων, διαπιστώσαμε ότι τα ηλικίας 43 ετων αφη Τ-41 παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ρωγμών στην περιοχή της έλικος, και μπορούν να υποστηρίζονται με ανταλλακτικά για 2 ακόμα έτη, λόγω μη παραγωγής και έλλειψης τους στην παγκόσμια αγορά.
Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι το κόστος συντήρησης στην ΕΑΒ είναι τεράστιο και ασύμφορο, αφού επιθεώρηση 3000 ωρών πτήσης ενός αφους κόστισε το ποσό των 277.000 ευρώ, ενώ το κόστος αγοράς ενός νέου εκπαιδευτικού αφους δεν ξεπερνά τα 150.000 ευρώ.
Οι διαπιστώσεις αυτές συντέλεσαν ώστε με μέριμνα της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης να συνταχθεί μελέτη αντικατάστασης του αφους Τ-41.
Προτάθηκαν 3 νέοι τύποι αφων για αγορά και εκτιμήθηκε το κόστος του κάθε τύπου όπως προκύπτει απο τιμές αναρτημένες στο διαδίκτυο.Το συνολικό κόστος αγοράς των αφων αυτών δεν ξεπερνά τα 3.000.000 ευρώ.
Επίσης απο την Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης υποδείχτηκε και τρόπος εξεύρεσης της δαπάνης αγοράς μέσω Αντισταθμιστικού προγράμματος.
Θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω πρώτα ως πατέρας και δεύτερον ως Διοίκητης Αεροπορικής Εκπαίδευσης ότι για τα παραπάνω σοβαρά θέματα που αφορούν στα αφη Τ-2 και Τ-41 έχω ενημερώσει προσωπικά την ηγεσία της Π.Α. παρουσιάζοντας ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναπροσαρμογής.
Ελπίζω οτι η νέα πολιτική ηγεσία θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, θα ενσκήψει στα προβλήματα, και παρακάμπτοντας την υφιστάμενη αδράνεια θα δώσει λύσεις, κάνοντας έτσι πράξη την ασφάλεια πτήσεων”.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε στην τελευταία ημερήσια διαταγή του: “Με αφορμή ατύχημα που είχαμε τον ΜΑΡ 2012 ( που απο τύχη δεν ήταν Θανατηφόρο) με αφος Τ-41 που χρησιμοποιείται για την αρχική εκπαίδευση των πρωτοετών Ικάρων, διαπιστώσαμε ότι τα ηλικίας 43 ετων αφη Τ-41 παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ρωγμών στην περιοχή της έλικος, και μπορούν να υποστηρίζονται με ανταλλακτικά για 2 ακόμα έτη, λόγω μη παραγωγής και έλλειψης τους στην παγκόσμια αγορά.
Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι το κόστος συντήρησης στην ΕΑΒ είναι τεράστιο και ασύμφορο, αφού επιθεώρηση 3000 ωρών πτήσης ενός αφους κόστισε το ποσό των 277.000 ευρώ, ενώ το κόστος αγοράς ενός νέου εκπαιδευτικού αφους δεν ξεπερνά τα 150.000 ευρώ.
Οι διαπιστώσεις αυτές συντέλεσαν ώστε με μέριμνα της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης να συνταχθεί μελέτη αντικατάστασης του αφους Τ-41.
Προτάθηκαν 3 νέοι τύποι αφων για αγορά και εκτιμήθηκε το κόστος του κάθε τύπου όπως προκύπτει απο τιμές αναρτημένες στο διαδίκτυο.Το συνολικό κόστος αγοράς των αφων αυτών δεν ξεπερνά τα 3.000.000 ευρώ.
Επίσης απο την Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης υποδείχτηκε και τρόπος εξεύρεσης της δαπάνης αγοράς μέσω Αντισταθμιστικού προγράμματος.
Θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω πρώτα ως πατέρας και δεύτερον ως Διοίκητης Αεροπορικής Εκπαίδευσης ότι για τα παραπάνω σοβαρά θέματα που αφορούν στα αφη Τ-2 και Τ-41 έχω ενημερώσει προσωπικά την ηγεσία της Π.Α. παρουσιάζοντας ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναπροσαρμογής.
Ελπίζω οτι η νέα πολιτική ηγεσία θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, θα ενσκήψει στα προβλήματα, και παρακάμπτοντας την υφιστάμενη αδράνεια θα δώσει λύσεις, κάνοντας έτσι πράξη την ασφάλεια πτήσεων”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου