ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΥΚΙΟΥ
Τρέχει και δεν φτάνει η κυβέρνηση με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που προκαλούν «τρικυμία» σε ολόκληρη την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, η οποία έχει ήδη περιέλθει σε κατάσταση αδιεξόδου.
Οι τελευταίες εξελίξεις στον Σκαραμαγκά με την εξωφρενική κίνηση της αραβικής ιδιοκτησίας, η οποία ενώ αγόρασε με ένα ευρώ το ναυπηγείο τώρα προσέφυγε στη Διαιτησία, απαιτώντας αποζημίωση ενός δισ. ευρώ, με βάση μια σύμβασης που καταλήγει σε βάρος του Δημοσίου.
Καθώς και το τελεσίγραφο του συνδικάτου της ΤΡΙΑΙΝΑΣ ότι οι εργαζόμενοι θα σταματήσουν την υποστήριξη συντήρησης των υπό παραλαβή υποβρυχίων επειδή δεν πληρώνονται από τους Αραβες, χτύπησαν το καμπανάκι του κινδύνου. Αλλεπάλληλες συσκέψεις πραγματοποιούνται μέσα στο κατακαλόκαιρο στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Άμυνας, ενώ με την «καυτή πατάτα» του Σκαραμαγκά ασχολείται προσωπικά και ο Φώτης Κουβέλης, ένας εκ των τριών κυβερνητικών εταίρων.
Η εμπλοκή του κ. Κουβέλη οφείλεται κυρίως στην επισήμανση του Β. Οικονόμου, βουλευτή της ΔΗΜ.ΑΡ., ότι το πρόβλημα του Σκαραμαγκά διογκώθηκε εξαιτίας των αδέξιων χειρισμών της κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου και μάλιστα επί υπουργίας Β. Βενιζέλου.
Προχθες πραγματοποιήθηκε άλλη μία διυπουργική σύσκεψη για το πρόβλημα των Nαυπηγείων Σκαραμαγκά με τη συμμετοχή του προέδρου της ΓΣEE Γ. Παναγόπουλου και του Σωματείου της Tρίαινας. Oυσιαστική λύση δεν βρέθηκε, ωστόσο, δεσμεύτηκαν όλες οι πλευρές να μην αφήσουν τα υπό παράδοση υποβρύχια χωρίς συντήρηση που το κόστος θα είναι ανυπολόγιστο και θα αγγίζει τα όρια του εθνικού εγκλήματος. Όπως ανακοινώθηκε, την ερχόμενη Tρίτη το θέμα θα συζητηθεί σε όλη του την έκταση σε σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών. Tραγική ειρωνεία μία ανάλογη διυπουργική σύσκεψη είχε προκληθεί και πέρσι την ίδια μέρα από τον τότε πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου.
Tα χρόνια περνούν, λύση δεν βρίσκεται και το πρόβλημα των Nαυπηγείων Σκαραμαγκά διογκώνεται και περιπλέκεται ακόμη περισσότερο... Αναζητώντας τη ρίζα του προβλήματος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, διαπιστώνει κανείς ότι την τελευταία εικοσαετία το ελληνικό δημόσιο, με μια σειρά εσφαλμένων επιλογών, κραυγαλέων παραλείψεων και παράνομων διαδικασιών, οδήγησε το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας σε κατακερματισμό και σε πλήρη απαξίωση, αφού σήμερα η «επίσημη» αξία του ισούται μεν ένα ευρώ, όσο δηλαδή το αγόρασαν οι Αραβες! Επί της ουσίας, ο Σκαραμαγκάς από οικονομική αλλά και τεχνική άποψη έχει πτωχεύσει. Ο τελευταίος ισολογισμός, που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, αναφέρει συσσωρευμένες ζημίες 443 εκατομμυρίων ευρώ!
Εν τω μεταξύ, το ελληνικό δημόσιο έχει ήδη δαπανήσει δισεκατομμύρια ευρώ και έχει παραλάβει μόνο ένα υποβρύχιο και αυτό ναυπηγήθηκε στο Κίελο της Γερμανίας και όχι στον Σκαραμαγκά. Και όλα αυτά τα δισεκατομμύρια δεν ωφέλησαν ούτε την Άμυνα, ούτε διασώθηκαν οι θέσεις εργασίας στο όνομα των οποίων «έπεφταν» τα εκατομμύρια στον Σκαραμαγκά.
Η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου έφερε τους Άραβες με τυμπανοκρουσίες στον Σκαραμαγκά και τους πρόσφερε έναντι ενός ευρώ τα ναυπηγεία, υποτίθεται για να τα μετατρέψουν σε περιφερειακή ναυπηγική δύναμη στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, από το 2010 και μέχρι σήμερα, παρότι έχει εισπράξει 450 εκατομμύρια ευρώ από τη σπαραζόμενη ελληνική οικονομία, δεν έχει προχωρήσει καμιά σοβαρή εργασία για το πρόγραμμα των υποβρυχίων. Οι Αραβες δεν έχουν συνεισφέρει ούτε ένα ευρώ ως αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ή δάνειο ή εγγύηση για χρηματοδότηση. Και να τώρα διεκδικούν από πάνω ένα δισ. ευρώ! Ολα αυτά βρίσκονται βέβαια και στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης.
Το 2009, για να αποφύγουν τη «μέγγενη» της Ε.Ε. και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να μην πληρώσουν το πρόστιμο των 500 εκατομμυρίων ευρώ από τις παράνομες επιδοτήσεις που ελάμβανε επί σειρά ετών από το ελληνικό δημόσιο, η κυβέρνηση Κ. Καραμανλή πρότεινε στην Ευρωπαϊκή Ενωση το Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για πολεμικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού. Τα βασικά αίτια Απόλυτο αδιέξοδο Τα βασικά αίτια που οδήγησαν στο σημερινό απόλυτο αδιέξοδο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης εστιάζονται:
Στην ανυπαρξία οποιασδήποτε κυβερνητικής πολιτικής για τον Κλάδο. Δεν υπάρχει ούτε ιεράρχηση, ούτε συνολική αντιμετώπιση. Τα παραλυτικά συμπτώματα της «συναρμοδιότητας» των υπουργείων, που οδηγεί σε «εξαέρωση» οποιασδήποτε αρμοδιότητας. Η αποφυγή του Δημοσίου για γόνιμη συνεργασία με τις διοικήσεις των ναυπηγείων. Η ασφυξία του τραπεζικού συστήματος. Το έλλειμμα κυβερνητικής πολιτικής για τον ναυπηγικό κλάδο διευρύνεται από τις συνεχείς αλλαγές στα συναρμόδια υπουργεία.
Το τελευταίο τρίμηνο έχουν διαδοχικά αναλάβει τρεις υπουργοί Αμυνας, τρεις υπουργοί Οικονομικών και τρεις υπουργοί Ανάπτυξης. Την δε τελευταία τριετία έχουν αλλάξει έξι υπουργοί Αμυνας?.
Με ελάχιστες εξαιρέσεις, η συνήθης αντιμετώπιση των προβλημάτων ήταν η «μεταφορά» τους στην επόμενη ηγεσία ή σε? συναρμόδιο υπουργείο.
Μα και όταν κατέληγαν σε «λύσεις», αυτές ήταν αντιφατικές και ανεύθυνες, πυροσβεστικού και αποσπασματικού χαρακτήρα. «Λύσεις» δαπανηρές και αναποτελεσματικές, χωρίς όραμα και στρατηγική.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Οι τελευταίες εξελίξεις στον Σκαραμαγκά με την εξωφρενική κίνηση της αραβικής ιδιοκτησίας, η οποία ενώ αγόρασε με ένα ευρώ το ναυπηγείο τώρα προσέφυγε στη Διαιτησία, απαιτώντας αποζημίωση ενός δισ. ευρώ, με βάση μια σύμβασης που καταλήγει σε βάρος του Δημοσίου.
Καθώς και το τελεσίγραφο του συνδικάτου της ΤΡΙΑΙΝΑΣ ότι οι εργαζόμενοι θα σταματήσουν την υποστήριξη συντήρησης των υπό παραλαβή υποβρυχίων επειδή δεν πληρώνονται από τους Αραβες, χτύπησαν το καμπανάκι του κινδύνου. Αλλεπάλληλες συσκέψεις πραγματοποιούνται μέσα στο κατακαλόκαιρο στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Άμυνας, ενώ με την «καυτή πατάτα» του Σκαραμαγκά ασχολείται προσωπικά και ο Φώτης Κουβέλης, ένας εκ των τριών κυβερνητικών εταίρων.
Η εμπλοκή του κ. Κουβέλη οφείλεται κυρίως στην επισήμανση του Β. Οικονόμου, βουλευτή της ΔΗΜ.ΑΡ., ότι το πρόβλημα του Σκαραμαγκά διογκώθηκε εξαιτίας των αδέξιων χειρισμών της κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου και μάλιστα επί υπουργίας Β. Βενιζέλου.
Προχθες πραγματοποιήθηκε άλλη μία διυπουργική σύσκεψη για το πρόβλημα των Nαυπηγείων Σκαραμαγκά με τη συμμετοχή του προέδρου της ΓΣEE Γ. Παναγόπουλου και του Σωματείου της Tρίαινας. Oυσιαστική λύση δεν βρέθηκε, ωστόσο, δεσμεύτηκαν όλες οι πλευρές να μην αφήσουν τα υπό παράδοση υποβρύχια χωρίς συντήρηση που το κόστος θα είναι ανυπολόγιστο και θα αγγίζει τα όρια του εθνικού εγκλήματος. Όπως ανακοινώθηκε, την ερχόμενη Tρίτη το θέμα θα συζητηθεί σε όλη του την έκταση σε σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών. Tραγική ειρωνεία μία ανάλογη διυπουργική σύσκεψη είχε προκληθεί και πέρσι την ίδια μέρα από τον τότε πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου.
Tα χρόνια περνούν, λύση δεν βρίσκεται και το πρόβλημα των Nαυπηγείων Σκαραμαγκά διογκώνεται και περιπλέκεται ακόμη περισσότερο... Αναζητώντας τη ρίζα του προβλήματος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, διαπιστώνει κανείς ότι την τελευταία εικοσαετία το ελληνικό δημόσιο, με μια σειρά εσφαλμένων επιλογών, κραυγαλέων παραλείψεων και παράνομων διαδικασιών, οδήγησε το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας σε κατακερματισμό και σε πλήρη απαξίωση, αφού σήμερα η «επίσημη» αξία του ισούται μεν ένα ευρώ, όσο δηλαδή το αγόρασαν οι Αραβες! Επί της ουσίας, ο Σκαραμαγκάς από οικονομική αλλά και τεχνική άποψη έχει πτωχεύσει. Ο τελευταίος ισολογισμός, που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, αναφέρει συσσωρευμένες ζημίες 443 εκατομμυρίων ευρώ!
Εν τω μεταξύ, το ελληνικό δημόσιο έχει ήδη δαπανήσει δισεκατομμύρια ευρώ και έχει παραλάβει μόνο ένα υποβρύχιο και αυτό ναυπηγήθηκε στο Κίελο της Γερμανίας και όχι στον Σκαραμαγκά. Και όλα αυτά τα δισεκατομμύρια δεν ωφέλησαν ούτε την Άμυνα, ούτε διασώθηκαν οι θέσεις εργασίας στο όνομα των οποίων «έπεφταν» τα εκατομμύρια στον Σκαραμαγκά.
Η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου έφερε τους Άραβες με τυμπανοκρουσίες στον Σκαραμαγκά και τους πρόσφερε έναντι ενός ευρώ τα ναυπηγεία, υποτίθεται για να τα μετατρέψουν σε περιφερειακή ναυπηγική δύναμη στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, από το 2010 και μέχρι σήμερα, παρότι έχει εισπράξει 450 εκατομμύρια ευρώ από τη σπαραζόμενη ελληνική οικονομία, δεν έχει προχωρήσει καμιά σοβαρή εργασία για το πρόγραμμα των υποβρυχίων. Οι Αραβες δεν έχουν συνεισφέρει ούτε ένα ευρώ ως αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ή δάνειο ή εγγύηση για χρηματοδότηση. Και να τώρα διεκδικούν από πάνω ένα δισ. ευρώ! Ολα αυτά βρίσκονται βέβαια και στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης.
Το 2009, για να αποφύγουν τη «μέγγενη» της Ε.Ε. και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να μην πληρώσουν το πρόστιμο των 500 εκατομμυρίων ευρώ από τις παράνομες επιδοτήσεις που ελάμβανε επί σειρά ετών από το ελληνικό δημόσιο, η κυβέρνηση Κ. Καραμανλή πρότεινε στην Ευρωπαϊκή Ενωση το Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για πολεμικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού. Τα βασικά αίτια Απόλυτο αδιέξοδο Τα βασικά αίτια που οδήγησαν στο σημερινό απόλυτο αδιέξοδο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης εστιάζονται:
Στην ανυπαρξία οποιασδήποτε κυβερνητικής πολιτικής για τον Κλάδο. Δεν υπάρχει ούτε ιεράρχηση, ούτε συνολική αντιμετώπιση. Τα παραλυτικά συμπτώματα της «συναρμοδιότητας» των υπουργείων, που οδηγεί σε «εξαέρωση» οποιασδήποτε αρμοδιότητας. Η αποφυγή του Δημοσίου για γόνιμη συνεργασία με τις διοικήσεις των ναυπηγείων. Η ασφυξία του τραπεζικού συστήματος. Το έλλειμμα κυβερνητικής πολιτικής για τον ναυπηγικό κλάδο διευρύνεται από τις συνεχείς αλλαγές στα συναρμόδια υπουργεία.
Το τελευταίο τρίμηνο έχουν διαδοχικά αναλάβει τρεις υπουργοί Αμυνας, τρεις υπουργοί Οικονομικών και τρεις υπουργοί Ανάπτυξης. Την δε τελευταία τριετία έχουν αλλάξει έξι υπουργοί Αμυνας?.
Με ελάχιστες εξαιρέσεις, η συνήθης αντιμετώπιση των προβλημάτων ήταν η «μεταφορά» τους στην επόμενη ηγεσία ή σε? συναρμόδιο υπουργείο.
Μα και όταν κατέληγαν σε «λύσεις», αυτές ήταν αντιφατικές και ανεύθυνες, πυροσβεστικού και αποσπασματικού χαρακτήρα. «Λύσεις» δαπανηρές και αναποτελεσματικές, χωρίς όραμα και στρατηγική.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου